Buat Duit Terus Daripada Website Atau Blog dengan BidVertiser

::Games::

Games yang terbaru..mesti takkan puas..tekan OPTION untuk melihat cara bermain..MESTI CUBA!!!

Saturday, September 13, 2008

::Duit$$$$$Duit::



Duit! Sape yang tak nak duit kan..sume orang nak duit..apatah lagi orang yang dah kaya pun nak duit gak..dengan duit apapun yang kita nak mesti boleh kan..orang zaman sekarang sanggup buat macam-macam disebabkan duit walaupun dengan cara yang buruk..ade yang sanggup mencuri..ada yang sanggup makan rasuahla..macam-macam dunia zaman sekarang..hei duit! kau memang amat penting bagi kiteorang nie..tanpamu siapalah kami kan..huhu..

Sebut pasal duit nie aku nak ceritala sikit..aku nie pun memang suke sangat-sangat duit nie..kadang-kadang aku naik pening camne nak dapatkan duit nie..sebab tu aku ada wat business ngan partner aku sorang nie..kiteorang wat business pas spm aritu dapat RM8000 lebih wooo..banyak tu..banyakla gak business kiteorang buat..memang seronok gak jumpa dengan pelanggan nie..macam-macam karenah diorang..kena pulak yang budak-budak..adusss memang tak terlayan la..sebab tu nanti aku nak jadi businessman..baru senang sikit hidup nanti..hahaha..tapi aku apply diploma pengurusan perniagaan tak dapat pulak..dapat tu dapatla tapi kolej ape ntah..kolej tu under MARA..tapi dengar kata diploma dia tu setengah universiti tak iktiraf sangat..tu yang malas pergi tu..

Ni aku nak bagi satu formula kalu korang nak wat business cam aku..

>>kalu nak wat business tu janganla malu-malu jumpa@nak cari pelanggan..kena pulak kalu yang laki jumpa awek cun mula la nak malu-malu kucing konon..kucing pun tak malu camtu taw..kenalah bersikap professional sikit..
>>kenalah ada strategi sikit kalu nak wat pemasaran..cari target pelanggan..macamana nak promosi jualan
>>kena pandai cari contact dengan pembekal..tu amat penting..sebab nanti korang dapat beli barang-barang dari diorang dengan harga borong..
>>last but not least pandai-pandailah kira keuntungan tu..jangan wat business tapi rugi pulak..

Formula aku wat business satu jer.. MONEY=POWER=MONEY=POWER..korang mesti tak paham kan..sebenarnyer tu satu lingkaran formula..dengan duit kita boleh dapatkan kuasa@pangkat..dan dengan kuasa@pangkat tu kita boleh dapatkan duit balik..tapi bukan dengan jual kuasa kita pulak..tu orang yang tak sekolah jer wat camtu..ok..so pikir-pikirkanlah...




No comments: